Mity dotyczące opon

Mit pierwszy

Pierwszy mit dotyczy samochodów z napędem na przednią oś. W związku z tym, że w takich pojazdach przednie ogumienie zużywa się szybciej niż tylne, popularne jest stwierdzenie, by lepsze opony montować właśnie z przodu. Skutkuje to zwiększeniem przyczepności opon przednich, a więc samochód będzie lepiej ruszał i zwalniał. Jednakże jest to błędne. Zamontowanie gorszych opon na tylnej osi pojazdu mają one większą szansę na utratę przyczepności. Dlatego rozsądniejszym jest zakup nowej pary opon i zamontowanie ich z tyłu, a te uprzednio znajdujące się na tylnej osi pojazdu zamontować z przodu. Dzięki temu jazda pojazdem będzie bezpieczniejsza.

Mit drugi

Drugi mit dotyczy zakładania węższego ogumienia na zimę. Rzeczywiście, poruszając się po śniegu pojazdem o dużej mocy warto zastanowić się nad takim wyborem. Zapewni to lepszą przyczepność w trudnych warunkach – na śniegu i lodzie. Jednakże podczas codziennego poruszania się w większości przypadków podróżować będziemy po odśnieżonym asfalcie, gdzie większa powierzchnia styku opony standardowej szerokości pozwoli nam na bezpieczniejszą jazdę. Należy jedynie pamiętać, by nie przesadzać z gazem na śniegu i lodzie.

Mit trzeci

Kolejnym mitem jest stwierdzenie, że samochód z napędem na cztery koła zawsze będzie najlepszym wyborem zimą i w terenie. Jest to zdanie prawdziwe, jeśli pojazd taki będzie miał zamontowane odpowiednie dla warunków ogumienie. Na nic nie zda nam się napęd na wszystkie osie, jeśli żadna z nich nie będzie w stanie złapać przyczepności.

Mit czwarty

Czwarty mit dotyczy zakładania opon letnich, gdy zimą nie ma śniegu. Jest to niebezpieczne, ponieważ opony zimowe charakteryzują się nie tylko bogatszą architekturą bieżnika, ale również zmienioną mieszanką gumy. Mieszanka stosowana w oponach letnich poniżej 7 stopni Celsjusza traci swoje właściwości i staje się twarda jak kamień. Takich problemów nie mają opony zimowe, dlatego nawet zdarte ( 3 – 4 mm bieżnika ) opony zimowe poradzą sobie znacznie lepiej niż ich letnie odpowiedniki.

Mit piąty

Następny mit dotyczy kupowania starych opon. Nie bez powodu w naszym sklepie wszystkie opony są z bieżącej produkcji. Ogumienie z czasem traci swoje właściwości, szczególnie kiedy jest nieużywane i leży na magazynie. Dlatego niebezpieczne jest kupowanie „nowych” opon z 2008 roku, popularnych na serwisach aukcyjnych.

Mit szósty

Szósty mit mówi o tym, że mając ogumienie całoroczne, albo zestaw opon na zimę i lato, to nie trzeba zwracać uwagi na serwisowanie ich. Należy pamiętać, że nieważne ile zestawów opon posiadamy, powinniśmy je sprawdzać przynajmniej 2 razy do roku i na bieżąco oddawać do wulkanizatora.

Napisz komentarz

Kategorie