Opony Ciężarowe

Opony stosowane w samochodach ciężarowych muszą być, przede wszystkim, trwałe. Właśnie takie ogumienie chcemy Państwu zaoferować. W asortymencie posiadamy produkty zarówno na oś napędową, jak i prowadzącą, czy naczepową. Każdy z dostępnych rodzajów ogumienia jest dostępny w przystępnej cenie.

Wśród opon stosowanych w pojazdach ciężarowych wyróżniamy modele regionalne oraz dalekobieżne. Jest to jeden z podstawowych parametrów, na które warto zwrócić uwagę podczas wyboru produktu. Trzeba też zastanowić się, czy będą one używane głównie na szosie, czy w trudnym terenie. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto spytać naszych pracowników o radę. Nasi specjaliści pomogą Ci dobrać ogumienie odpowiadające Twoim potrzebom.

W naszym asortymencie można znaleźć opony ciężarowe w pełnej gamie rozmiarów, pochodzące od różnych producentów, dzięki temu każdy będzie w stanie dobrać model pasujący do swojego pojazdu. Wśród naszych produktów znajdują się modele klasy premium marki Michelin, Continental, Bridgestone, Dunlop, Goodyear, ze średniej półki od producentów jak Fulda, Firesone, Kleber, Hankok, Uniroyal, a także ekonomiczne np. Barum lub Sava. Jeśli szukasz ogumienia odpowiedniego dla Twojego pojazdu, czym prędzej zapoznaj się z naszą ofertą.

Jest 1989 produktów.

Pokazano 1-64 z 1989 pozycji

Jak dobrać opony ciężarowe?

Dobór właściwego ogumienia to bardzo ważny element prawidłowej eksploatacji pojazdu. Odpowiadają one za przyczepność pojazdu oraz za możliwości przewozu odpowiedniego ciężaru w przypadku samochodów ciężarowych. Bezpieczeństwo podróży w znacznym stopniu jest uzależnione od odpowiedniej klasy ogumienia. Ponieważ oznaczenia umieszczane na tym produkcie są bardzo rozbudowane, postanowiliśmy zatem uprościć temat, przygotowując poniższy miniporadnik.

Na początku zajmiemy się indeksem. Na ogumieniu znaleźć można najczęściej następujące oznaczenie (oczywiście różnią się liczbami pomiędzy poszczególnymi oponami) - 205/75 R17.5 124/122 M. Liczba pierwsza to szerokość gumy w milimetrach (205 w tym przypadku). Liczba kolejna - 75, to wysokość profilu oznaczona jako procent szerokości danego ogumienia. Litera R to oznaczenie modelu radialnego. Liczba 17,5 to rozmiar felgi wyrażonej w calach. Pierwszy człon powinien być już zrozumiały.

Następnie mamy drugi człon. Zaczyna się on lub kończy literą. Jest to indeks maksymalnej prędkości dla danego modelu. W tym przypadku oznaczenie M sugeruje, że maksymalna prędkość, z jaką można jechać na oponie to 130 km/h. Oznaczenia te są tożsame z oznaczeniami przy samochodach osobowych, choć skala jest mniejsza. Ostatni element to oznaczenie 124/122. Wyraża ono maksymalne obciążenie ogumienia do 1600/1500 kg. Pierwszy człon to obciążenie opon pojedynczych, drugi - bliźniaczych.

Klasy opon ciężarowych - zalety i wady

Przejdźmy teraz do klasy danej gumy. Wyróżnić możemy tutaj 3 klasy, które znacznie różnicują jedne rozwiązanie od drugiego. Przyjrzyjmy się dokładnie temu, jakie są wady i zalety każdej z nich.

Klasa ekonomiczna lub budżetowa to produkty najtańsze, ale równocześnie niższej jakości w stosunku do opon wyższych klas. Wcale nie oznacza to jednak ich bezużyteczności. Zaletą jest niewątpliwie atrakcyjna cena. Jeśli ktoś jeździ w dobrych warunkach - po mieście i równej nawierzchni oraz jeździ mniej dynamicznie, to klasa ekonomiczna jest tym, co potrzebuje.

Klasa premium to produkty najlepsze i najdroższe. Ich zaletą jest duża wytrzymałość i dobre parametry. Wadą - wysoka cena. Dla osób jeżdżących dynamicznie i w trudnych warunkach (na przykład poza utwardzonymi drogami) te rozwiązanie będzie jedynym słusznym wyborem.

Ogumienie klasy medium są pewnego rodzaju kompromisem pomiędzy jedną, a drugą klasą. Konstrukcyjnie opierają się na znanych schematach z opon premium sprzed paru lat. Dzięki temu są rozwiązaniem dobrym, choć nie opartym o najnowsze technologie. Niższa w stosunku do klasy premium cena jest dużą zaletą, ale też niższa jakość jest tutaj pewną wadą.

Rodzaje opon ciężarowych

Pora na uwzględnienie jeszcze ostatnich kwestii, związanych z doborem opon. Na początek przyjrzyjmy się oznaczeniu osi. Jest to sprawa nieuregulowana i zasadniczo każdy producent może stosować swoje oznaczenia. Konieczne jest czytanie dokładnie opisu produktu.

Są jednak pewne ogólne, niepisane zasady, które są często wykorzystywane. Literka F (front), S (steer), D (drive) to najczęstsze oznaczenia osi kierowanej. T (trailer) to opony do przyczep. Z to model bardziej uniwersalny.

A jak wygląda sprawa z ogumieniem i sezonami użytkowania? Jak się okazuje, nie ma czegoś takiego jak ciężarowa opona letnia. Są opony wielosezonowe, z jednym z dwóch oznaczeń - M+S oraz 3PMSF. M+S to skrót od mud and snow, czyli błota i śniegu. Oznacza, że opona nadaje się do lekkiego zaśnieżenia i lekkiego błota. Rzadko nadaje się do silnych warunków zimowych. Do takich używa się opon 3PMSF, w standardzie unijnym, a skrót oznacza three-peak mountain snow flake – trzy szczyty z płatkiem śniegu. Są to opony, które nadają się do najcięższych warunków.

Ten krótki poradnik to dobry wstęp do głębszego poznania tematu, do czego zachęcamy.