Opony Ciężarowe

Opony stosowane w samochodach ciężarowych muszą być, przede wszystkim, trwałe. Właśnie takie ogumienie chcemy Państwu zaoferować. W asortymencie posiadamy produkty zarówno na oś napędową, jak i prowadzącą, czy naczepową. Każdy z dostępnych rodzajów ogumienia jest dostępny w przystępnej cenie.

Wśród opon stosowanych w pojazdach ciężarowych wyróżniamy modele regionalne oraz dalekobieżne. Jest to jeden z podstawowych parametrów, na które warto zwrócić uwagę podczas wyboru produktu. Trzeba też zastanowić się, czy będą one używane głównie na szosie, czy w trudnym terenie. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto spytać naszych pracowników o radę. Nasi specjaliści pomogą Ci dobrać ogumienie odpowiadające Twoim potrzebom.

W naszym asortymencie można znaleźć opony ciężarowe w pełnej gamie rozmiarów, pochodzące od różnych producentów, dzięki temu każdy będzie w stanie dobrać model pasujący do swojego pojazdu. Wśród naszych produktów znajdują się modele klasy premium marki Michelin, Continental, Bridgestone, Dunlop, Goodyear, ze średniej półki od producentów jak Fulda, Firesone, Kleber, Hankok, Uniroyal, a także ekonomiczne np. Barum lub Sava. Jeśli szukasz ogumienia odpowiedniego dla Twojego pojazdu, czym prędzej zapoznaj się z naszą ofertą.

Jest 2459 produktów.

Pokazano 1-64 z 2459 pozycji

Jak dobrać opony ciężarowe?

Dobór właściwego ogumienia to bardzo ważny element prawidłowej eksploatacji pojazdu. Odpowiadają one za przyczepność pojazdu oraz za możliwości przewozu odpowiedniego ciężaru w przypadku samochodów ciężarowych. Bezpieczeństwo podróży w znacznym stopniu jest uzależnione od odpowiedniej klasy ogumienia. Ponieważ oznaczenia umieszczane na tym produkcie są bardzo rozbudowane, postanowiliśmy zatem uprościć temat, przygotowując poniższy miniporadnik.

Na początku zajmiemy się indeksem. Na ogumieniu znaleźć można najczęściej następujące oznaczenie (oczywiście różnią się liczbami pomiędzy poszczególnymi oponami) - 205/75 R17.5 124/122 M. Liczba pierwsza to szerokość gumy w milimetrach (205 w tym przypadku). Liczba kolejna - 75, to wysokość profilu oznaczona jako procent szerokości danego ogumienia. Litera R to oznaczenie modelu radialnego. Liczba 17,5 to rozmiar felgi wyrażonej w calach. Pierwszy człon powinien być już zrozumiały.

Następnie mamy drugi człon. Zaczyna się on lub kończy literą. Jest to indeks maksymalnej prędkości dla danego modelu. W tym przypadku oznaczenie M sugeruje, że maksymalna prędkość, z jaką można jechać na oponie to 130 km/h. Oznaczenia te są tożsame z oznaczeniami przy samochodach osobowych, choć skala jest mniejsza. Ostatni element to oznaczenie 124/122. Wyraża ono maksymalne obciążenie ogumienia do 1600/1500 kg. Pierwszy człon to obciążenie opon pojedynczych, drugi - bliźniaczych.


Klasy opon ciężarowych - zalety i wady

Przejdźmy teraz do klasy danej gumy. Wyróżnić możemy tutaj 3 klasy, które znacznie różnicują jedne rozwiązanie od drugiego. Przyjrzyjmy się dokładnie temu, jakie są wady i zalety każdej z nich.

Klasa ekonomiczna lub budżetowa to produkty najtańsze, ale równocześnie niższej jakości w stosunku do opon wyższych klas. Wcale nie oznacza to jednak ich bezużyteczności. Zaletą jest niewątpliwie atrakcyjna cena. Jeśli ktoś jeździ w dobrych warunkach - po mieście i równej nawierzchni oraz jeździ mniej dynamicznie, to klasa ekonomiczna jest tym, co potrzebuje.

Klasa premium to produkty najlepsze i najdroższe. Ich zaletą jest duża wytrzymałość i dobre parametry. Wadą - wysoka cena. Dla osób jeżdżących dynamicznie i w trudnych warunkach (na przykład poza utwardzonymi drogami) te rozwiązanie będzie jedynym słusznym wyborem.

Ogumienie klasy medium są pewnego rodzaju kompromisem pomiędzy jedną, a drugą klasą. Konstrukcyjnie opierają się na znanych schematach z opon premium sprzed paru lat. Dzięki temu są rozwiązaniem dobrym, choć nie opartym o najnowsze technologie. Niższa w stosunku do klasy premium cena jest dużą zaletą, ale też niższa jakość jest tutaj pewną wadą.


Dobór odpowiedniego ogumienia do samochodu ciężarowego przekłada się nie tylko na prawidłowe funkcjonowanie pojazdu, ale także na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Pokonywanie tysięcy kilometrów to dla niego codzienność w związku z tym musi być dobrane konkretnie do danego modelu oraz charakteryzować się najwyższą wytrzymałością.

Kiedy zdecydować się na zakup nowego ogumienia do ciężarówki?

Nie ulega wątpliwości, że opony ciężarowe jak żadne inne są niezwykle narażone na negatywne skutki eksploatacji. W związku z tym należy zwrócić szczególną uwagę na ich stan podczas użytkowania, by w odpowiednim momencie wymienić je na nowe. Zbyt mały bieżnik oraz wszelkie inne rażące ślady użytkowania narażają na niebezpieczeństwo kierowcę, pozostałych użytkowników dróg, a także stwarzają ryzyko uszkodzenia lub całkowitego zniszczenia przewożonego ładunku.

W związku z tym warto pamiętać, że wspomniana wysokość bieżnika w oponach do samochodów ciężarowych musi wynosić co najmniej 1,6 mm. Co więcej, ogumienie nie może być eksploatowane dłużej niż dziesięć lat. Przez tak długi czas wszelkie pęknięcia i przetarcia mogą w konsekwencji spowodować katastrofalną w skutkach sytuację na drodze.


Zakup nowych opon nie tylko podczas wymiany starych egzemplarzy

Nabycie nowego ogumienia to jest sytuacją jedynie podczas wymiany wyeksploatowanych już egzemplarzy. W przypadku, gdy flotę Twojej firmy poszerzyły nowe pojazdy, które mają założone opony z widocznymi śladami użytkowania, warto wówczas rozważyć zakup nowych. Nigdy nie będziesz miał gwarancji, jak długo są one użutkowane na kołach takiej ciężarówki, a ich przebicie staje się wówczas bardzo możliwe w najmniej oczekiwanym momencie. Wystrzelenie opony na przykład na autostradzie nie tylko narazi Twojego kierowcę i pozostałych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo, ale także dołoży pracy Twojemu pracownikowi. Szukanie miejsca, w którym będzie mógł usunąć strzępki poszarpanej gumy, by następnie założyć zapasowe koło, powoduje utratę jakże cennego podczas prowadzenia biznesu czasu.

Niemniej zakup nowych opon ciężarowych nie zawsze musi wiązać się z wymianą wyeksploatowanego ogumienia. Nierzadko przedsiębiorcy chcący zmodernizować swoją flotę pojazdów w firmie decydują się na ich nabycie i zamontowanie we wszystkich swoich autach. Dzięki temu ciężarówki stojące na przyzakładowych parkingu czy też poruszające się po polskich i zagranicznych drogach nie tylko stają się bezpieczniejsze, ale także podkreślają profesjonalizm przedsiębiorstwa.


Nowe opony ciężarowe czy zamienniki?

Warto pamiętać, że odpowiednio dobrane ogumienie do danego modelu auta ciężarowego przekłada się na jego późniejszą eksploatację. W naszym sklepie znajdziesz egzemplarze zróżnicowane nie tylko pod względem rozmiaru, ale także ceny. Decydowanie się na zamienniki opon ciężarowych często nieznanego pochodzenia może narazić Cię na dodatkowe koszty.

Prawidłowe ogumienie w aucie ciężarowym sprawia, że zużycie paliwa znacząco spada. Zamienniki mogą sprawić, że koszty poniesione na stacji paliw wzrosną poprzez duże opory toczenia. Co więcej, niewykluczona jest także sytuacja, w której krótko po zakupie będziesz zmuszony do nabycia kolejnego kompletu. Nieodpowiednio dobrane ogumienie może sprawić, że będzie się ono szybciej zużywać, przez co bieżnik zaskakująco szybko przekroczy barierę 1,6 mm.

Dodatkowo zamienniki nigdy nie zapewnią takiego komfortu prowadzenia jak nowe i właściwie dobrane opony. Bez wątpienia doświadczeni kierowcy potwierdzą, jak ogromną rolę podczas wykonywania często skomplikowanych manewrów odgrywa ogumienie. Pełna przyczepność oraz stabilizacja całego składu to podstawa do udanej, bezpiecznej, a także komfortowej trasy.


O czym pamiętać podczas doboru opon?

Szukając odpowiednich egzemplarzy do swojego auta ciężarowego, warto mieć na uwadze, by posiadały one właściwy indeks nośności i prędkości. Opony z nieznanego źródła mogą przekłamywać posiadane właściwości, przez co ryzyko ich awarii zdecydowanie wzrasta. Często posiadają one ukryte wady, o których użytkownik dowiaduje się w najmniej oczekiwanym momencie. Co więcej, niepewna opona może sprawić, że droga hamowania wydłuża się, przez co kierowca zmuszony jest do zmniejszenia prędkości podczas pokonywania często wielokilometrowej trasy. Dłużej wykonywane zlecenie przekłada się na mniejszą ich realizację w skali miesiąca, a co za tym idzie – mniejsze wpływy do firmowego budżetu.

Warto też pamiętać, by w swoim samochodzie ciężarowym montować na osi opony o takim samym stopniu zużycia. W przypadku, gdy jedna z nich wymaga wymiany, nie warto z drugiej strony pozostawiać starej. Skutkuje to nie tylko nieprzewidzianymi sytuacjami na drodze, ale także sprawia, że kierowca będzie miał zdecydowanie utrudnione zadanie polegające na ujarzmieniu swojego często wielotonowego składu.


Jakie opony ciężarowe znajdziesz u nas?

Niezależnie od specyfikacji prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa u nas znajdziesz ogumienie do transportu długodystansowego, regionalnego czy też terenowego. Mamy na uwadze, że ciężkie auta pracują w różnych warunkach, dlatego zebrany asortyment pozwala dobrać egzemplarze, które radzą sobie podczas pokonywania długich asfaltowych tras lub piaszczystych terenów na budowie. Co więcej, niezależnie od kategorii, w której będziesz szukał ogumienia, we wszystkich zróżnicowaliśmy nasze produkty pod względem ceny. U nas zarówno opony długodystansowe, jak i regionalne dostępne są w wersjach ekonomicznych, medium lub premium. Niemniej jednak każdy wybrany egzemplarz charakteryzuje się wysoką odpornością na eksploatację w warunkach, do jakich został stworzony.

Zatem jeśli szukasz odpowiednich opon ciężarowych, które realnie przyczynią się do bezpiecznego i szybkiego transportu, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Zebrany przez nas asortyment to propozycje pochodzące od najlepszych marek w każdym segmencie cenowym, dzięki czemu zyskujesz gwarancję zawsze wysokiej jakości ogumienia. Co więcej, w przypadku gdy potrzebujesz pomocy w doborze odpowiedniego egzemplarza do Twojego pojazdu – zgłoś się do nas. Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące specyfikacji każdej z naszych propozycji.


Rodzaje opon ciężarowych

Pora na uwzględnienie jeszcze ostatnich kwestii, związanych z doborem opon. Na początek przyjrzyjmy się oznaczeniu osi. Jest to sprawa nieuregulowana i zasadniczo każdy producent może stosować swoje oznaczenia. Konieczne jest czytanie dokładnie opisu produktu.

Są jednak pewne ogólne, niepisane zasady, które są często wykorzystywane. Literka F (front), S (steer), D (drive) to najczęstsze oznaczenia osi kierowanej. T (trailer) to opony do przyczep. Z to model bardziej uniwersalny.

A jak wygląda sprawa z ogumieniem i sezonami użytkowania? Jak się okazuje, nie ma czegoś takiego jak ciężarowa opona letnia. Są opony wielosezonowe, z jednym z dwóch oznaczeń - M+S oraz 3PMSF. M+S to skrót od mud and snow, czyli błota i śniegu. Oznacza, że opona nadaje się do lekkiego zaśnieżenia i lekkiego błota. Rzadko nadaje się do silnych warunków zimowych. Do takich używa się opon 3PMSF, w standardzie unijnym, a skrót oznacza three-peak mountain snow flake – trzy szczyty z płatkiem śniegu. Są to opony, które nadają się do najcięższych warunków.

Ten krótki poradnik to dobry wstęp do głębszego poznania tematu, do czego zachęcamy.