Filtruj według
Producenci
Rozmiar
Rodzaj opony
Konstrukcja
Indeks prędkości
Indeks nośności
Przeznaczenie
Czas wysyłki
Filtruj

Opony Pneumatyczne

Wózki widłowe są stworzone do przenoszenia sporych ciężarów wraz z przesunięciem środka ciężkości, gdyż do podnoszenia służą jedynie widły. Dlatego konieczne jest dobre dopasowanie ogumienia, które pozwolą zmaksymalizować przyczepność tego rodzaju pojazdów do powierzchni, by nie obawiać się jakichkolwiek zagrożeń.

Opony pneumatyczne do wózków widłowych charakteryzują się tym, że ich działanie opiera się o wprowadzenie dętki do samej opony i nałożenie jej na koło. W niektórych przypadkach możliwy jest montaż bez dętki, ale zawsze jest taka opona pneumatyczna wypełniona powietrzem. Dzięki temu, wózek ma lepszą stabilność oraz dobrą trakcję. Ich konstrukcja również jest prosta. Jeśli zatem potrzebujesz stabilności, to jest to rozwiązanie dla Ciebie.

Jeśli jednak masz jakiekolwiek wątpliwości, to warto skontaktować się z naszym działem obsługi klienta, który chętnie odpowie na wszystkie pytania i doradzi w kwestii doboru odpowiedniego rozwiązania. Specjaliści pracujący w dziale znają się na rzeczy i są do Twojej dyspozycji.

Oferty w PROMOCJI

POZOSTAŁE OFERTY

5.00-8 BKT PL801 8PR TT

192,00 zł

  Wysyłka: 24h - zamówienia złożone do godz. 14

dostawadostępne w magazyniedni roboczych
Ilość

Jakie zalety mają opony pneumatyczne do wózków widłowych?

W przypadku opon pneumatycznych do wózków widłowych możemy wymienić wiele zalet. Absolutnie kluczowy jest tutaj bardzo wysoki komfort ze względu na bardzo dobrą amortyzację, nawet jeżeli użytkujemy pojazd w trudnych warunkach. Dlatego tego typu ogumienie lepiej sprawdzi się przy przewożeniu ładunku bardzo wrażliwego na uszkodzenie.

W segmencie opon pneumatycznych istnieje możliwość wyboru rozwiązań diagonalnych lub radialnych, które całkowicie różnią się od siebie pod względem konstrukcyjnym. Podczas gdy ogumienie diagonalne posiada minimum dwie warstwy kordu, które ułożone są względem siebie pod skosem, w ogumieniu radialnym kord ułożony jest pod kątem prostym.

Efektem tak specyficznej konstrukcji tego ogumienia pneumatycznego jest znacznie zwiększona wytrzymałość kosztem większych oporów toczenia i większego zużycia paliwa w przypadku ogumienia diagonalnego, a także lepsza trakcja, elastyczność i komfort jazdy po dobrych nawierzchniach kosztem wytrzymałości w przypadku rozwiązań radialnych.

Czym jest indeks prędkości oraz indeks nośności?

Indeks prędkości informuje o maksymalnej prędkości, z jaką poruszać się może pojazd, w którym zamontowano konkretny model ogumienia, przy maksymalnym obciążeniu zdefiniowanym przez indeks nośności. Na ogół nie wolno zakładać ogumienia pneumatycznego o niższym indeksie prędkości niż w oponach zamontowanych fabrycznie w maszynie. Istnieje za to możliwość zamontowania produktów o nieco wyższym indeksie prędkości: ogumienie jest wtedy bardziej sztywne i stabilne, a także mniej się nagrzewa, skutkuje to jednak wyższymi oporami toczenia i większym zużyciem paliwa.

Indeks nośności określa natomiast maksymalne obciążenie, które może przypadać na poszczególne opony podczas przemieszczania się z prędkością zdefiniowaną przez omówiony powyżej indeks prędkości. Oczywiście zabrania się zakładania produktów o niższym indeksie nośności, niż zaleca producent — może się to bowiem przyczyniać do znacznie szybszego zużywania ogumienia, a nawet do ich gwałtownego uszkodzenia podczas eksploatacji, co może być niebezpieczne dla operatora i pociągać za sobą ryzyko uszkodzenia cennego ładunku.

Jakie czynniki wpływają na efektywność paliwową opon pneumatycznych?

Najważniejszym czynnikiem decydującym o efektywności paliwowej opon pneumatycznych są opory toczenia. Im niższe są opory toczenia, tym mniejszy jest pobór paliwa, a także emisja dwutlenku węgla. Najmniejszym zużyciem paliwa będzie charakteryzować się ogumienie o klasie efektywności energetycznej A – jest to najwyższa klasa w siedmiostopniowej skali stosowanej na terenie Unii Europejskiej.

Duży wpływ na efektywność paliwową ma również rozmiar: im szersza opona tym z reguły większe zużycie paliwa. Wynika to z większej przyczepności takiego ogumienia do nawierzchni. Większe zużycie paliwa obserwujemy ponadto w przypadku określonych typów konstrukcji ogumienia: np. produkty diagonalne charakteryzują się zwykle większymi oporami toczenia, a więc pojazdy wyposażone w ogumienie pneumatyczne tego typu będą mniej efektywne energetycznie, nawet o 20% w porównaniu z produktami o radialnym typie budowy.

Bardzo istotne są także warunki użytkowania ogumienia, albowiem w wymagającym terenie cechującym się dużą liczbą przeszkód i zróżnicowanym ukształtowaniem, wymagany jest głębsza rzeźba bieżnika. Ogromny wpływ na zużycie paliwa ma oczywiście również ciśnienie w ogumieniu – zbyt niskie ciśnienie z pewnością zwiększy opory toczenia, a to przekłada się bezpośrednio na większe koszty eksploatacji pojazdu.

Czy mogę liczyć na pomoc z doborem opon pneumatycznych z waszej strony?

Oczywiście! Nasz zespół doświadczonych ekspertów z branży oponiarskiej bardzo chętnie doradzi Państwu w kwestii doboru właściwych opon pneumatycznych do konkretnego modelu wózka widłowego. Odpowiemy na wszystkie Państwa pytania i rozwiejemy wszelkie wątpliwości.

Bardzo pomocna może się okazać ponadto nowatorska funkcja porównywania poszczególnych produktów, z której mogą Państwo skorzystać na naszej stronie internetowej. Zapraszamy serdecznie do skorzystania z oferty naszego sklepu!