Filtruj według
Producenci
Rozmiar
Rodzaj opony
Konstrukcja
Indeks prędkości
Indeks nośności
Przeznaczenie
Czas wysyłki
Filtruj

Opony OTR

Produkty tego typu mają za zadanie sprostać wielu wyzwaniom, które czekają je w codziennej pracy. Opony wielkogabarytowe są najczęściej stosowane w przypadku maszyn funkcjonujących w różnych, bardzo często trudnych środowiskach. Sprawdzają się w kamieniołomach, na placach budowy oraz w kopalniach. Oferowane opony wykorzystywane są w branży cementowej, górniczej, drogowej, hutniczej, czy budowlanej. Pomimo że ich miejsca pracy znacznie się między sobą różnią, wymagania co do opon pozostają takie same. Niezawodność, dobre osiągi, oraz obniżenie kosztów eksploatacji.

W naszym sklepie znajdziesz opony przeznaczone do maszyn różnego typu. Produkty są odporne na uszkodzenia i zapewniają pełne bezpieczeństwo, niezależnie od powierzchni, po jakiej porusza się pojazd. Modele przeznaczone np. do dźwigów muszą być w stanie zarówno wytrzymać długą jazdę asfaltem do miejsca pracy, jak i poruszanie się po błocie czy bezdrożach. Posiadamy także modele do ładowarek, wozideł przegubowych oraz sztywnoramowych, które zapewniają komfort użytkowania pojazdu oraz znacznie redukuje koszty pracy.

Oferty w PROMOCJI

POZOSTAŁE OFERTY

26.5R25 Triangle TB516

11 370,00 zł

  Wysyłka: 24h - zamówienia złożone do godz. 14

dostawadostępne w magazyniedni roboczych
Ilość

20.5-25 Armour NE3 TL

3 387,00 zł

  Wysyłka: 24h - zamówienia złożone do godz. 14

dostawadostępne w magazyniedni roboczych
Ilość

Jak dobrać opony OTR?

Jako, że opony OTR wykorzystuje się w bardzo wielu typach maszyn stosowanych w najróżniejszych branżach przemysłu, praktycznie nie istnieje w tym segmencie ogumienie uniwersalne, co bardzo utrudnia dobranie odpowiedniego produktu. Ogumienie przemysłowe należy dobierać bardzo precyzyjnie, uwzględniając nie tylko specyfikację (w tym maksymalną masę całkowitą oraz maksymalną prędkość) maszyny, do której opona OTR jest przeznaczona, lecz także uwarunkowania terenu i procesy robocze, w których będzie ona użytkowana. Koniecznie należy wziąć pod uwagę również rodzaj podłoża, z jakim ogumienie będzie miało styczność, obciążenie przypadające na każdą z opon, a także głębokość bieżnika.

Podstawowym wyborem, który czeka nas przy zakupie opon OTR, jest wybór pomiędzy ogumieniem diagonalnym i radialnym. Jeżeli zamierzamy użytkować maszynę w bardzo wymagającym terenie cechującym się dużą liczbą przeszkód, które mogą potencjalnie uszkodzić ogumienie, warto postawić na typ diagonalny. Wykazuje on znacznie większą sztywność, a także wyższą odporność na uszkodzenia mechaniczne, dzięki czemu to właśnie ten typ ogumienia montuje się w maszynach przeznaczonych do eksploatacji w trudnym terenie. Ogumienie radialne jest natomiast bardziej elastyczne, zapewnia tym samym zdecydowanie lepszy komfort pracy, jest również bardziej ekonomiczne niż ich diagonalny odpowiednik. Warto wybrać opony radialne, jeżeli maszyna ma być użytkowana w hali lub w terenie, w którym nie występuje zbyt wiele czynników mogących spowodować uszkodzenie ogumienia.

Jakie rodzaje opon OTR są dostępne na rynku?

Producenci oferują bardzo dużą liczbę typów i klas ogumienia przemysłowego. Amerykańska organizacja Tires and Rims Association, czyli TRA, opracowała specjalną klasyfikację określającą głębokość bieżnika, warunki eksploatacji opon OTR i typ maszyny, do których są one przeznaczone. TRA podzieliła ogumienie OTR na klasy, którym przyporządkowano odpowiednie oznaczenie literowe właściwe dla poszczególnych typów maszyn, w których stosuje się dane ogumienie. Są one następujące:

  • L – ogumienie przeznaczone do ładowarek oraz innych maszyn wykorzystywanych przy pracach załadunkowych
  • E – ogumienie przeznaczone do eksploatacji w branży transportowej, a także do maszyn wykorzystywanych przy pracach ziemnych
  • G – ogumienie przeznaczone do równiarek, a także maszyn wykorzystywanych przy pracach związanych z wyrównywaniem lub profilowaniem terenu pod nawierzchnię różnego rodzaju obiektów
  • C – ogumienie przeznaczone do maszyn wykorzystywanych przy pracach związanych z utwardzeniem powierzchni
  • IND – ogumienie wykorzystywane w maszynach eksploatowanych w portach oraz na lotniskach

Zgodnie z klasyfikacją TRA, możemy dokonać podziału ogumienia również pod względem głębokości bieżnika. TRA wyróżnia:

  • bieżnik standardowy
  • bieżnik głęboki
  • bieżnik bardzo głęboki

Generalnie należy przyjąć, że im większa głębokość bieżnika, tym lepiej ogumienie się sprawdzi podczas eksploatacji maszyny specjalistycznej w trudnym terenie oraz przy realizacji bardziej wymagających prac. Ogumienie możemy oczywiście podzielić jeszcze na letnie i zimowe (jedno- i wielosezonowe), a także na trzy klasy uwzględniające jakość: klasę ekonomiczną, klasę medium i klasę premium.

Do jakich typów maszyn można kupić w naszym sklepie opony OTR?

W ofercie naszego sklepu znajdą Państwo całą gamę ogumienia dedykowanego specjalistycznym maszynom budowlanym i przemysłowym. Nasz asortyment przeznaczony jest do ładowarek, wozideł przegubowych, wozideł sztywnoramiennych, dźwigów, wózków kontenerowych i spycharek.

Które opony OTR wybrać - dętkowe czy bezdętkowe?

Obecnie w ogumieniu OTR przeznaczonym dla specjalistycznych maszyn stosowanych w budownictwie, przemyśle produkcyjnym i stoczniowym oraz górnictwie stosuje się już praktycznie wyłącznie ogumienie bezdętkowe. Dlaczego właściwie zrezygnowano z dętki? Odpowiedź jest dosyć prosta – ogumienie dętkowe stosunkowo łatwo ulega przebiciu, a wtedy powietrze w mgnieniu oka. Ogumienie bezdętkowe jest dużo bardziej odporne, a nawet gdy już zostanie przebite, to powietrze schodzi z niego stopniowo, co zapewnia większe bezpieczeństwo.