REGULAMIN AlleOpony24.pl

JAKOŚĆ PRODUKTÓW
Wszystkie opony sprzedawane przez nasz sklep pochodzą z bieżącej produkcji i są produktami PEŁNOWARTOŚCIOWYMI, dystrybuowanymi bezpośrednio przez producentów i posiadającymi pełną gwarancję producentów * 
Uwaga!
Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997 'Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport', za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji.

KOSZT PRZESYŁKI
Koszt przesyłki każdego produktu można zobaczyć po dodaniu go do koszyka (koszt przesyłki obowiązuje na terenie Polski). Przy większych zamówieniach cena transportu ustalana jest indywidualnie.

CENY PRODUKTÓW
Wszystkie ceny znajdujące się w cenniku na stronie internetowej są cenami brutto aktualnie obowiązującymi na terenie Polski. Ceny produktów mogą ulec zmianie w każdym czasie. Ceną wiążącą jest cena obowiązująca w dniu przyjęcia zamówienia do realizacji.

SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
Zamówienie na wybrany przez siebie produkt możecie Państwo złożyć poprzez dodanie go do koszyka i wypełnienie odpowiedniego formularza. Jest to najprostsza, najszybsza i najdokładniejsza metoda składania zamówienia. 
Formularz zamówienia jest skonstruowany tak, aby bezproblemowo przeprowadzić Państwa przez proces składania zamówienia. 
W formularzu prosimy podawać dane do wysyłki zamówionego towaru oraz opcjonalnie dane do faktury.
Zamówienie możecie Państwo złożyć również telefonicznie, za pomocą poczty elektronicznej lub faksem.
Szybka i sprawna realizacja zamówienia oraz możliwość przekazywania Państwu informacji na temat jego stanu, uzależnione są od dokładności, z jaką wypełnicie Państwo formularz zamówienia. W szczególności chodzi tu o adres wysyłki, telefon kontaktowy, oraz adres e-mail. Brak adresu poczty elektronicznej e-mail, może spowodować wydłużenie terminu realizacji zamówienia (adres Państwa poczty elektronicznej będzie wykorzystywany wyłącznie w celu informowania Państwa o statusie zamówienia, lub nowościach i promocjach z branży ogumienia - przy zastrzeżeniu, że informacje takie będą Państwu wysyłane nie częściej niż raz w miesiącu).
Po złożeniu zamówienia otrzymacie Państwo potwierdzenie za pośrednictwem poczty e-mail, informujące o przyjęciu zamówienia do realizacji. Prosimy o zapoznanie się z treścią listu i sprawdzenie poprawności zawartych w nim danych. W razie stwierdzenia jakichkolwiek niezgodności, prosimy o kontakt telefoniczny pod podany w liście numer telefonu, lub za pośrednictwem poczty e-mail z poprawnymi danymi.

REALIZACJA ZAMÓWIENIA
W związku z charakterem działania sklepu Internetowego, jego dużym zasięgiem i specyfiką działania, umożliwiającą szybki kontakt z największymi dostawcami opon w kraju, jesteśmy w stanie pokryć zapotrzebowanie naszych klientów w zakresie terminu realizacji i dostępności produktów, w znakomitej większości wypadków.
Termin realizacji zamówienia w większości przypadków wynosi 2-3 dni robocze od momentu jego złożenia.
W ciągu 2 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia otrzymacie Państwo informację, w jakim czasie zamówienie zostanie przez nas zrealizowane.
Automatyczne przyjęcie zamówienia nie jest równoznaczne z potwierdzeniem jego realizacji.
Wysyłka towaru poprzedzona zostanie powiadomieniem Państwa o tym fakcie e-mailem, lub telefonicznie. W przekazanej informacji podamy termin dostawy towaru. 
W związku z tym, że w niektórych przypadkach istnieje konieczność zamówienia opon z magazynów producentów, czas realizacji zamówienia może ulec 2-3 dniowemu wydłużeniu i uzależniony jest od terminu w jakim opony dotrą do nas z magazynu producenta. W takich wypadkach podamy Państwu orientacyjny termin (zakres 2-3 dni), w jakim otrzymacie Państwo przesyłkę.

PORA DOSTARCZENIA PRZESYŁKI
Firma kurierska dostarcza przesyłki w godzinach 9 - 20.
Nie możemy określić, ani zagwarantować dokładnej godziny doręczenia przesyłki, dlatego w celu ustalenia godziny dostawy niezbędny jest kontakt z firmą kurierską w dniu dostawy. 
W sytuacji, gdy dostarczający przesyłkę kurier nie zastanie Państwa, pozostawi informację o próbie jej doręczenia, w postaci AWIZO.
Pierwszego dnia po próbie dostarczenia, paczka będzie na Państwa czekać w lokalnym oddziale firmy kurierskiej, skąd będziecie ją mogli Państwo odebrać osobiście - adres oddziału firmy kurierskiej i wszelkie szczegóły dotyczące przesyłki znajdziecie Państwo na pozostawionym przez kuriera AWIZO.
Jeśli nie odbiorą Państwo przesyłki osobiście z siedziby firmy kurierskiej, drugiego dnia po awizowaniu paczki, kurier dokona próby ponownego jej dostarczenia pod wskazany w formularzu zamówienia adres. 

SPRAWDZENIE ZAWARTOŚCI PRZESYŁKI
Przed dokonaniem zapłaty prosimy, aby sprawdzili Państwo zgodność zamówienia z dostarczonymi oponami. Opony w celach transportowych są spięte taśmą pakową lub folią w sposób, który umożliwia odczytanie z nich podstawowych informacji. Jeśli dostęp do nich jest utrudniony, prosimy o rozpakowanie paczki w obecności kuriera i w razie stwierdzenia nieprawidłowości, o spisanie protokołu oraz pilny kontakt z nami w celu wyjaśnienia rozbieżności i szybkiej korekty. Ta procedura umożliwi nam odpowiednią reakcję.

ZWROT LUB WYMIANA TOWARU
Jeżeli dostarczony towar był zgodny ze złożonym przez Państwa zamówieniem, a mimo to chcecie Państwo z niego zrezygnować, istnieje możliwość odesłania opon w ciągu 10 dni roboczych od daty odbioru (na własny koszt). Jednakże pod warunkiem, że opony te nie były montowane do żadnego pojazdu i nie noszą śladów użycia.
Jeśli dostarczony Państwu towar nie był zgodny z zamówieniem, prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym fakcie. Najszybciej jak to będzie możliwe wymienimy towar na inny (na swój koszt), pod warunkiem jednak, że opony nie będą nosiły śladów użytkowania.
Zapłacona kwota w razie wcześniejszej przedpłaty podlega natychmiastowemu zwrotowi na Państwa rzecz. Prawo do odstąpienia od umowy nie dotyczy zamówień niestandardowych niektórych towarów - mało popularnych lub sprowadzanych na zamówienie, o właściwościach określonych przez Państwa w zamówieniu.
Jeśli zamówione opony spełniają warunki zapisane w regulaminie sklepu Internetowego AlleOpony24.pl - czyli są w pełni zgodne z zamówieniem złożonym przez klienta - sklep zastrzega sobie prawo do ewentualnego nie przyjęcia zwrotu towaru.
Klient wpłacając zaliczkę, przedpłatę lub dokonując zapłaty u kuriera zgadza się na szczególne warunki sprzedaży zawarte w regulaminie. 
UWAGA!
ZWROTU LUB WYMIANY TOWARU (BEZ WZGLĘDU NA PRZYCZYNY) MOŻNA DOKONAĆ TYLKO POD WARUNKIEM, ŻE NIE BYŁ ON UŻYWANY. Zwracany towar musi być odpowiednio zapakowany, tak żeby nie uległ uszkodzeniu w czasie transportu. Za zapakowanie i nadanie towaru odpowiedzialny jest jego nadawca. Zastrzegamy sobie odmowę odbioru przesyłki, która nie spełnia tych warunków. 

WARUNKI PŁATNOŚCI
Płatność następuje przy odbiorze przesyłki. Gotówkę przekazujecie Państwo dostarczającemu przesyłkę kurierowi firmy spedycyjnej bądź pracownikowi naszej firmy.
Alternatywnym sposobem zapłaty jest dokonanie przelewu na nasze konto. W takim wypadku przesyłkę wysyłamy bez pobrania, po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie co wydłuża czas realizacji zamówienia.
W przypadku niektórych towarów - mało popularnych lub sprowadzanych na zamówienie - zastrzegamy sobie możliwość  przedpłaty  w wysokości 30% wartości towaru. W razie odmowy odbioru towaru wpłacone pieniądze nie podlega zwrotowi.

DOWÓD ZAKUPU
Płatności dokonują Państwo na podstawie listu przewozowego, który jest świadectwem zawarcia transakcji ze sklepem AlleOpony24.pl
Dowód zakupu lub faktura VAT są dołączane do przesyłki lub wysyłane pocztą.
Zgodnie z Dyrektywą 2006/112/WE Unii Europejskiej w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 95, poz. 798) faktura VAT nie wymaga podpisu. 

ZASADY REKLAMACJI I GWARANCJI
Podstawą do rozpatrzenia reklamacji jest dowód zakupu lub faktura VAT. 
W celu złożenia reklamacji uszkodzonych opon, lub innych wad ukrytych, wynikających z procesu produkcyjnego, prosimy o
kontakt z obsługą sklepu internetowego AlleOpony24.pl Istnieje również możliwość umówienia się z przedstawicielem handlowym danego producenta, który dojedzie na miejsce i rozpatrzy reklamację. 
Reklamację zobowiązany jest również rozpatrzyć każdy serwis ogumienia na terenie kraju, będący autoryzowanym przedstawicielem danego producenta opon. 
Opony sprzedawane w sklepie internetowym AlleOpony24.pl  są objęte pełną gwarancją producenta.

Pobierz plik: 'Formularz reklamacyjny' - wersja Word


Ogólne warunki gwarancyjne

Pobierz plik: 'Ogólne warunki gwarancyjne' - wersja PDF


Gwarancje producenta lub importera
Goodyear, Dunlop, Sava, Dębica
Bridgestone, Firestone
Continental, Barum, Mitas
Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich, Taurus
Pirelli
Vredestein
Pozostałe marki (Belshina, Dneproshina, Kama, Kirov, Omskshina, Ozka, Seha, BKT, Rosava, Uralshina, Voltyre, Yarosław, Petlas, Starmax, Starco, Aeolus, Antyre, Long March i inne)

Goodyear, Dunlop, Sava, Dębica
I. Firma Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Sava) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica), zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony. Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.
II. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
1. Gwarancją objęte są wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w oponach a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w ciągu terminu określonego jak poniżej:
a) opony osobowe, dostawcze, 4x4 oraz motocyklowe - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji.
b) opony ciężarowe pod marką Goodyear oraz Dunlop - 4 lata od daty zakupu lub 5 lat od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych jak 8 lat.
c) opony ciężarowe pod marką Sava oraz Fulda - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat.
2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.
3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta
b) dostarczenie reklamowanej opony do punktu przyjmującego reklamację
c) zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%.
4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.
5. W przypadku nie uznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta.
6. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
7. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, naprawiane, pogłębiane, bieżnikowane poza producentem oraz opony zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika TWI.
8. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
a) nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur.
b) używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi.
c) nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta.
d) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opon i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami.
e) jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami.
f) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, nie wyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP).
g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim).
h) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego.
i) przecięcia, przebicia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, wypadku lub kolizji itp.
j) szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. „poząbkowania”.
k) odłupania, wyszarpania gumy bieżnika,
l) umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony.
m) naturalnego procesu starzenia się gumy.
9. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
10. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
III. ZASADY ROZLICZANIA UZNANYCH REKLAMACJI
1. W przypadku uznania zgłoszonej reklamacji dokonuje się wymiany opony na fabrycznie nową a w przypadku przerwania produkcji reklamowanej opony dokonuje się zwrotu ceny zakupu opony, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu ceny zakupu opony, zwrot nastąpi z potrąceniem kwoty odpowiadającej procentowemu stopniu zużycia reklamowanej opony.
2. Procentowy stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej wg następującego wzoru:
100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)]% 

Bridgestone, Firestone
Bridgestone Sales Polska Sp. z o.o. zapewnia wysoką jakość opon, dętek i ochraniaczy oraz udziela gwarancji według następujących zasad:
1. Gwarancja obejmuje tylko wady i uszkodzenia, które mogą być przypisane producentowi. Inne uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub uszkodzeniami mechanicznymi nie będą rozpatrywane pozytywnie.
2. Ostateczna decyzja uznania reklamacji będzie podjęta przez reprezentanta Bridgestone Sales Polska lub osobę upoważnioną przez Bridgestone Sales Polska.
3. Okres gwarancji dla wszystkich produktów wynosi 4 lata od daty sprzedaży. Dla pełnego zwrotu (wymiana opon) okres gwarancji wynosi 1 rok. Dla opon zakupionych wcześniej niż rok od daty uznanej reklamacji, ale nie później niż 4 lata od daty sprzedaży, zastosowana będzie metoda częściowego zwrotu, tzw. metoda pozostałej głębokości bieżnika (PGB), ustalona wg zużycia bieżnika.
4. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego produktu, do rozliczeń będzie używany podobny produkt.
5. Reklamacja lub częściowa rekompensata nie obejmuje jakichkolwiek przypadków opisanych poniżej:
- zniszczenie opon spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywaniem;
- opony zużyte poniżej minimalnej głębokości bieżnika (opony, których wskaźniki zużycia zostały odkryte);
- opony, które naprawiano, bieżnikowano, nacinano lub które są ponownie reklamowane, opony z niewłaściwie wypełnioną Kartą opony;
- zniszczenia wynikające ze złej geometrii ustawienia kół, niewyważenia kół, wadliwych hamulców lub amortyzatorów, niewłaściwego ciśnienia, nadmiernego obciążenia opon, działania chemikaliów lub oleju, ognia, używania łańcuchów, wypadku lub kolizji, użycia opon w rajdach lub innych zawodach, używania niewłaściwych opon w terenie, jazdy na oponie bez powietrza, celowego uszkodzenia;
- zniszczenia wynikające z uszkodzeń nawierzchni drogi;
- uszkodzenia wynikające z użycia niewłaściwych lub uszkodzonych felg.
6. Rekompensata będzie przeprowadzana według następujących zasad:
- w przypadku uznania reklamacji opony kupionej nie wcześniej niż przed rokiem - rekompensata będzie polegała na wymianie reklamowanej opony na nową. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy opony zakupionej wcześniej niż rok temu, ale nie później niż 4 lata od daty sprzedaży, rekompensata będzie dokonana w formie pieniężnej, częściowo według zużycia bieżnika, tzw. Metody PGB.
7. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.
8. Opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny spełniać następujące warunki:
- wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być odpowiednio dobrane do warunków pracy;
- wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być montowane przy użyciu przeznaczonych do tego narzędzi i według odpowiednich schematów;
- standardy techniczne, tj. ciśnienie, obciążenie, prędkość oraz inne warunki powinny być zachowane;
- w kwestii oznaczenia opon i działania serwisu Klient może konsultować się ze sprzedawcą lub pracownikiem Bridgestone Sales Polska.
9. Wszystkie przypadki nieomówione w tym regulaminie gwarancji będą rozpatrywane zgodnie z polskim prawem. 

Continental, Barum, Mitas
1. Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
2. Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
3. Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
4. Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów. 
5. COP załatwi reklamację na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
- dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
- zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna. 
6. Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie
miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru: 
A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach
7. Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny. 
8. Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
9. COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
- nieprawidłowego przechowywania opon
- założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
- użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
- uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
- przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp. )
- eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
- mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
- uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, 
siła wyższa, itp )
- używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
- naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
- przeciążanie pojazdu
10. COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony. 
11. Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego. 

Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich, Taurus
I. Przedmiotem gwarancji są opony marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin i Taurus, zwane dalej Wyrobami.
II. Firma MICHELIN, zwana dalej Gwarantem, gwarantuje, że Wyroby marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych.
III. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.
IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.
Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek między innymi:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta
- nieprawidłowego montażu lub demontażu
- nieprawidłowej eksploatacji wyrobu
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć czy przebić
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim)
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami
- wypadku drogowego
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu
- działania ognia
- użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego
Zgodnie z Polską normą nr PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Gwarancja nie jest ważna na wyroby sprzedane po upływie tego okresu. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.
Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
- zgłoszenie reklamacji w punkcie zakupu Wyrobu
- przedstawienie dowodu zakupu
- dostarczenie reklamowanego Wyrobu, a w przypadku Wyrobu dętkowego (lub używanego z dętką) - dostarczenie razem z nim dętki
- na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta
Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.
Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski.
*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony.
Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony. 

Pirelli
Firma PIRELLI gwarantuje dobrą jakość opon i zapewnia odpowiednie parametry trakcyjne przez cały okres jej eksploatacji na okres 24 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 48 miesięcy od daty produkcji. W okresie gwarancji wszystkie reklamowane opony, w których zostanie stwierdzona wada produkcyjna będą wymieniane na nowe, wolne od wad. Dystrybutor zapewnia rozpatrzenie w terminie do 14 dni każdej reklamacji i uznanie jej, o ile przyczyna była wada fabryczna. Po upływie okresu gwarancji do okresu 48 miesięcy od daty produkcji - klient może uzyskać zwrot części ceny ofertowej obowiązującej w dniu sprzedaży opony lub uzyskać nowy wyrób na zasadach częściowego rozliczenia tj:
- Za zużytą część wyrobu koszty ponosi klient 
- Za część niewykorzystaną do pełnej wartości użytkowej (wskaźnik TWI) koszty ponosi gwarant.
Podstawą ustalenia należności jest pozostała średnia wysokość rzeźby bieżnika opony wynikająca z pomiaru w 3- ech miejscach na obwodzie. Pomiaru dokonuje upoważniony pracownik wyznaczony przez producenta. Zastrzega się możliwość utraty gwarancji w przypadku eksploatacji opon w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem lub niezachowaniem wymogów technicznych eksploatacji, a w szczególności:
1. Założenia opony o niższych niż dopuszczalne indeksach prędkości i obciążenia dla danego pojazdu oraz eksploatacji opony przy nieprawidłowym ciśnieniu.
2. Uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek działania czynników zewnętrznych.
3. Uszkodzeń powstałych w wyniku nieprawidłowego montażu lub demontażu opon.
4. Złego stanu technicznego pojazdu (zła geometria, wadliwe hamulce, uszkodzone niesprawne zawieszenie, inne mające wpływ na nieprawidłowe zużycie ogumienia).
5. Uszkodzenia spowodowanego niewłaściwym użytkowaniem (nieprawidłowe ciśnienie, ponadnormatywne obciążenie opony).
6. Gdy uszkodzenie powstało podczas transportowania towaru, przez osoby trzecie lub klienta.
7. Gdy uszkodzenie powstało przy głębokości rzeźby bieżnika równej lub mniejszej niż 1,6 mm.
Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głębokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI. W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt z punktem zakupu towaru. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw. 

Vredestein
I. Firma Vredestein zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie Produktów wyprodukowanych przez Producenta, przy używaniu ich zgodnie z przeznaczeniem.
II. Gwarancją objęte są wyłącznie wady Produktu wynikłe podczas jego eksploatacji z przyczyn tkwiących uprzednio w Produkcie, obejmujące wady konstrukcyjne, materiałowe i wykonawcze.
III. Vredestein udziela gwarancji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres gwarancyjny wynoszący 3 (trzy) lata, liczony od daty produkcji Produktu lud od momentu osiągnięcia całkowitego zużycia Produktu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
IV. Gwarancja nie obejmuje wad Produktu wynikających z:
1) nieprawidłowego transportu, przechowywania niezgodnie ze standardami branży oponiarskiej i użytkowania Produktu, podczas których narażony jest on w szczególności na odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń, oddziaływania substancji chemicznych i wysokich temperatur,
2) eksploatacji produktu niezgodnie z niego przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi.
3) nieprawidłowego montażu lub demontażu Produktu, w tym montażu na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie lub wymiarze innym, niż zalecane przez Producenta,
4) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującego przekroczenie dopuszczalnej nośności Produktu określonej przez Producenta i/lub dopuszczalnych nacisków na osi, wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych przez obowiązujące przepisy,
5) niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy, w tym w szczególności jazdy z nadmierną prędkością, gwałtownego hamowania lub przyspieszania,
6) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w szczególności nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo – gumowych, sprężyn, resorów i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych,
7) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji Produktu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych,
8) eksploatacji Produktu z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w stosunku do zaleceń producenta pojazdu i/lub Producenta,
9) wszystkich uszkodzeń mechanicznych, w tym także spowodowanych oddziaływaniem substancji chemicznych,
10) użycia w zawodowych sportowych lub innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
11) zdarzeń naturalnych lub spowodowanych innymi okolicznościami, pozostałymi poza kontrola producenta pojazdu i Producenta, w tym w szczególności takich jak: wypadek drogowy, pożar, powódź, itp.
V. Gwarancja nie obejmuje Produktów:
1) naprawianych, bez względu na sposób naprawy i podmiot, który naprawy dokonał,
2) bieżnikowanych, bez względu na technologię, jakość wykonania oraz podmiot odpowiedzialny za ten proces,
3) z nieczytelnym, usuniętym lub uszkodzonym numerem DOT,
4) całkowicie zużytych
VI. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu ogumienia.
VII. Gwarant oświadcza, iż reklamacja powinna być rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty dostarczenia reklamowanego Produktu do miejsca jego zakupu.
VIII. W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu zgłoszoną w okresie obowiązywania gwarancji Nabywca ma prawo:
1) do bezpłatnej wymiany Produktu na nowy, wolny od wad, jeżeli wada Produktu ujawni się w okresie pierwszych 12 miesięcy użytkowania Produktu.
2) do obniżenia kosztu zakupu Produktu, jeżeli wada Produktu ujawni się w okresie po upływie pierwszych 12 miesięcy użytkowania Produktu. Koszt zakupu Produktu zostanie pomniejszony o kwotę odpowiadającą Procentowemu Stopniowi Zużycia Produktu. Przez koszt zakupu Produktu rozumie się aktualną na dzień obniżenia kosztu zakupu Produktu, cenę detaliczna Produktu.
IX. Gwarancja, której udziela Gwarant nie obejmuje odpowiedzialności za szkody na majątku lub osobie, których doznał lub za które jest odpowiedzialny Uprawniony z gwarancji, a będące skutkiem wad Produktu stwierdzonych w okresie obowiązywania gwarancji.
X. Udzielenie przez Gwaranta gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Nabywcy wynikających z Ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. 
Yokohama
1. Gwarancja obejmuje tylko te uszkodzenia, które mogą być przypisane producentowi.
2. Okres gwarancji wynosi 60 miesięcy od daty produkcji opony.
3. Po upływie dwóch lat od zakupu opony przez Użytkownika w wypadku uznania reklamacji stosuje się tzw. metodę częściowego zwrotu pozostającej grubości bieżnika.
4. Jeśli reklamacja zostanie uznana przed upływem dwóch lat od zakupu przez Użytkownika, rekompensata będzie polegać na wymianie na produkt nowy lub w wypadku zaprzestania jego produkcji na produkt podobny.
5. Reklamacja lub częściowa rekompensata nie będzie uznana jeśli:
- uszkodzenie opony spowodowane jest niewłaściwą eksploatacją lub przechowywaniem a także wadami związanymi z pojazdem na którym była eksploatowana,
- opona była wcześniej naprawiana
- w wypadku użycia opony w rajdach lub innych zawodach
- do montażu stosowano niewłaściwe, uszkodzone lub skorodowane obręcze
- uszkodzenia opony wynikają z wadliwej nawierzchni drogi
- opona zostanie celowo uszkodzona
6. Osobą właściwą do rozpatrzenia reklamacji jest przedstawiciel wskazany przez producenta.
7. Wszystkie przypadki nie omówione będą rozpatrywane zgodnie z polskim prawem.

Pozostałe marki (Belshina, Dneproshina, Kama, Kirov, Omskshina, Ozka, Seha, BKT, Rosava, Uralshina, Voltyre, Yarosław, Petlas, Starmaxx, Starco, Aeolus, Antyre, Long March i inne)
1. Gwarancji udziela się na 24 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej niż do momentu zużycia bieżnika, co wykazuje wskaźnik zużycia bieżnika (TWI). Gwarancja obejmuje wyłącznie wady wynikające z winy producenta. Opona jednostronnie lub częściowo zużyta do wartości TWI jest traktowana jako całkowicie zużyta i nie podlega gwarancji.
2. Gwarancją nie są objęte wady spowodowane:
- uszkodzeniem mechanicznym (przebicia, przecięcia)
- nieprawidłową eksploatacją
- nieprawidłowym montażem
- złym stanem technicznym pojazdu
- nieprawidłowym przechowywaniem
3. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.
4. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 30 dni od daty dostarczenia wyrobu do punktu sprzedaży. 
5. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej (złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne). W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje towar wolny od wad lub zwrot środków pieniężnych za zakup towaru. 

Sklep AlleOpony24.pl nie ponosi odpowiedzialności za straty czasu i niewygody, wynikające z czasu przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony czy przeprowadzanego procesu reklamacji.

Wszystkie ceny podane na stronie internetowej sklepu są cenami brutto.